zondag 17 mei 2015

Mijn top 5 favoriete parfums

Hoi allemaal,

Vandaag deel ik mijn top 5 favoriete parfums met jullie. Ik ben gek op een heerlijke parfum en word daar echt blij van.  Als je benieuwd bent, kijk dan vooral verder..



Als eerste Prada candy l'eau. Dit is een heerlijk frisse, maar toch zoete geur.

''De optimistische geur voor een onweerstaanbare heldin. Frisheid en ‘joie de vivre’ vormden het uitgangspunt voor Prada’s jongste creatie Candy waarbij het fictieve karakter van een jonge vrouw centraal staat.

De frisse en vrolijke sensatie van Prada Candy L’Eau is te danken aan een combinatie van pittige en zoete verslavende noten. Ingrediënten van de hoogste kwaliteit liggen aan de basis van deze moderne en elegante geur. Plezier en genot zijn de basis van het zoete drieluik van witte musksoorten, benzoïne en caramel.''


Omdat dit een eau de toilette is, zou je denken dat deze licht is, weinig geur bevat en snel weer vervliegt. Maar niets is minder waar, want deze geur is zo sterk dat ik het niet eens wist en er van uit ging dat het een eau de parfum was. Deze geur is mijn favoriete zomer geur tot nu toe. Warm en vrouwelijk, maar toch fris en zomers.

Prada candy l'eau is verkrijgbaar bij o.a. Douglas 30ml €49,91 50ml €66,74 80ml €86,86

Vervolgens Miss dior blooming bouquet.

Ik moest even wennen aan deze geur. Ik hou absoluut niet van bloemengeuren, hier kan ik echt niet tegen en krijg ik hoofdpijn van. Deze geur heeft dat absoluut niet, en er is iets met deze geur wat me steeds weer terug brengt.

''De samenstelling van de pittige bloemengeur Miss Dior Blooming Bouquet is opgevat als een jurk die met duizenden bloemen geborduurd werd. Dit nieuwe bloemenboeket is een hommage aan de legendarische liefde die Christian Dior voor bloemen koesterde.
Mandarijn en pioenen rusten op een fluwelige basis van witte muskus. In Miss Dior Blooming Bouquet staat de pioen centraal, een nieuw facet in elegante collectie van Dior.
De unieke geur wordt verkregen met een akkoord waarin de essence van de Damascenaroos en de fruitige toetsen de sublieme geur van deze in natuurlijke toestand onvatbare bloem creëren.

Blooming Bouquet is een geur die de spirit van Miss Dior belichaamt in een sprankelende, frisse compositie, voor een stijlvolle jonge vrouw, zowel gedurfd als verleidelijk, het is een uitzonderlijke combinatie tussen Couture en Parfum.''


 Deze geur heet blooming bouquet, maar als ik de geur ruik denk ik nou niet meteen aan een boeket vol bloemen. Ik denk eerder aan het strand, aan een wandeling door het bos en wanneer je dan langs een bloemenveld loopt, je een subtiele geur tegemoet komt.

Miss dior blooming bouquet is verkrijgbaar bij o.a. Douglas 50ml €69,75 100ml €99,45

Giorgio Armani Sí

Deze geur verdient echt een plekje in de top 3. Als je me vorig jaar zou vragen wat mijn favoriete parfum van het moment is, dan had ik Sí genoemd. Hoewel ik 1 all-time-favorite parfum heb, is dit ook zeker een favoriet van mij. Als ik deze geur opdoe, ruik ik hem s'avonds nog bij mezelf. En dat is uitzonderlijk, want dat heb ik niet vaak met parfums.

''Sì van Giorgio Armani is een herinterpretatie van de Chypre parfums, een sluier over de huid die de zintuigen prikkelt. De geur van de parfum ‘Sì' is gebaseerd op drie verschillende hoofdingrediënten. Enerzijds is er het nectar van zwarte bessen, maar er zijn ook chyprétoetsen en de geur van blond muskushout. Dit resulteert in een zacht en erg vrouwelijk parfum.

Sì, de moed om ja te zeggen.''


De combinatie van blond muskushout en (het nectar van) zwarte bessen is echt goddelijk. Dit is een super lekker en vooral héél vrouwelijk parfum, die elke man wel zou waarderen bij zijn vrouw.

Giorgio Armani Sí is verkrijgbaar bij o.a. Douglas 30ml €59,40 50ml €81,46 100ml €107,10

Hoe kan het ook anders: Lancome la vie est belle.

Oh wat ben ik gek op deze geur. Als ik hem vandaag in me sjaal spuit ruik je hem volgende week nog. Met deze geur op heb ik al zoveel complimenten gekregen. Super frisse, zoete, zwoele en warme geur kom je niet snel tegen. Ik heb reviews gelezen en ik kan er geen één opnoemen die niet positief was. Dit is echt een geur die álle vrouwen lekker vinden.

''La Vie est Belle is een geur met de meest zeldzame en zuivere, natuurlijke ingrediënten, de pure extracten van iris, arabische jasmijn, oranjebloesem vormen de hartnoten, peer en zwarte bes als topnoot geven La Vie est Belle haar zoete geur terwijl patchouli, praline en vanille zorgen voor de diepere basisnoot. Deze geur is exclusief voor Lancôme ontwikkeld door drie toonaangevende Franse parfumeurs.''


De patchouli doet het 'm. Door middel van patchouli blijven geuren heel lang hangen en krijgen ze een diepe, kruidige geur.

Lancome la vie est belle is verkrijgbaar bij o.a. Douglas 30ml €48 50ml €82,80 75ml €105,30

En mijn absolute topper, al jaren lang: Chanel coco mademoiselle

Deze geur rook ik ooit eens bij de moeder van een vriendin. Ik dacht altijd dat Chanel zo'n typische oude vrouwen geur was. Ik wist overigens niet eens dat Chanel meerdere varianten had, ik dacht toen enkel no 5.
Toen ik deze geur rook was ik meteen verliefd. Ik gok dat dit zo'n 6 jaar geleden is. Af en toe spoot ik hem op als ik bij haar was, maar zelf kocht ik hem nooit. Ik denk dat de prijs me toch tegen hield.

''Oosters-fris, bloemige akkoorden van jasmijn en roos, luchtig als een bloemblaadje.
Fris en sensueel, een sexy en geraffineerd parfum. Absoluut eigentijds.''

Tsja, Chanel heeft ook niet veel nodig om uit te leggen hoe de geur is. Als je Chanel kent dan weet je dat het goed zit.


Niet alle geuren van Chanel spreken mij aan, ik vind no 5 bijvoorbeeld verschrikkelijk, maar de meeste wel.
Mijn geliefde Chanel mademoiselle is bijna op. En geloof het of niet, ik doe al 3 en een half jaar met hetzelfde flesje. De geur ruikt nog steeds heerlijk, de kwaliteit is en blijft top van Chanel.

Chanel coco mademoiselle is verkrijgbaar bij o.a. Douglas 35ml €59,40 50ml €82,80 100ml €117,90 200ml €188,10

 

Ik hoop dat jullie het weer leuk vonden!
Wat zijn jullie favoriete parfums?

Liefs Nicole

Kleine disclaimer: 2 van deze geuren heb ik gehad en de overige 3 allemaal met korting gekocht. Hou de acties in de gaten want Douglas heeft heel vaak 25% korting op alle geuren.

2 opmerkingen:

  1. Omg la vie est belle zo heerlijk! Die chanel wil ik ook graag hebben xx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Omg la vie est belle zo heerlijk! Die chanel wil ik ook graag hebben xx

    BeantwoordenVerwijderen